Week twee! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu Week twee! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu

Week twee!

Door: Gertruud

Blijf op de hoogte en volg Gertruud

24 Juli 2007 | Griekenland, Athene

Kalispera!
Ti kanies? Hier gaat het goed!
Het is hier heeeeeeeeeel warm, waardoor ik heeeeel moe ben. (of eel moe, zoals Nicoletta zal zeggen, of veel te veel moe zoals Nico zal zeggen.
Nico en Simo zijn bij Papoe en Jaja, dus vanochtend ben ik meteen met Nicoletta gaan zwemmen, en niet pas om 4 uur zoals anders, met de baby. Helaas zijn Nicoletta en ik wel een beetje verbrand in ons gezicht, ondanks de zonnebrand. Echt ik heb goed gesmeerd! Zonder Nico en de vriendjes en vriendinnetjes die normaal om 4 uur er ook zijn, was het wel iets saaier. Maar neemt niet weg dat het heerlijk is om even op het strand af te koelen.

Het is hier echt heel warm.

Zaterdag was ik met Alex, NTony &friends, en Stefanos sr. naar Vasia hotel geweest, daar hebben ze beneden een disco, erg grappig. Vasia ligt tegenover het huis van Irma en dus ook tegenover de bar van Stefanos sr.. Daar heb ik een paar hollanders ontmoet, maar die gingen de volgende dag alweer weg. Behalve 1 Kevin, uit Eindhoven. Wel grappig! Ik zag meteen aan ze dat ze Nederlands waren! Ook heb ik daar een paar poolse meisjes ontmoet: Monica, Kashja (geeeen idee hoe je het schrijft) en Paulina. Erg gezellig! Kashja zag ik vandaag op het strand weer, en zaterdag ws in de disco ook. Ook waren er 2 griekse, een van de eerste redelijk knappe griekse mannen. Echt ik weet niet, ik val er niet op ofzo. Ze zijn allemaal zo harig ook! En ook niet bepaald gespierd vaak helaas. Hij heette Nicolas ofzo. (of nikos, zoals de rest van Kreta, in ieder geval zij die niet al Manolis heten!) Maar zijn vriend, Fitos, zei me al meteen: "je moet niet geloven wat hij zegt, hij zegt maar wat." nou is natuurlijk de vraag wie je niet moet geloven, hem of zijn vriend, haha. Maar goed, ik heb het op geen van beide gehouden tot noch toe. Uiteindelijk was het wel erg gezellig. Maar laat. Ze doen hier trouwens veeeeel en veeel meer alcohol in de drankjes dan in Nederland. Met alle gevolgen van dien.

Ik ben nog niet in Malia geweest, maar heb al wel alle verhalen erover gehoord. Toen ik hier vrijdag in de bar stond (abari bar) was daar een meisje die zeer schaars gekleed was, en dermate uitdagend stond te dansen dat haar tiet uit haar bh (of iets dat dienst deed al...) viel! (hoe toevallig...)
Toen ik dat vertelde hier, kreeg ik meteen te horen: oh dat is niets, in Malia doen ze ALLES op straat! Echt ongelovelijk. Maar goed... Het zal je maar gebeuren zeg, ben je stomdronken en zie je de volgende dag alle filmpjes op you tube. Gelukkig hebben we de foto's nog?? Dus binnenkort maar op naar Malia!

Maar eerst ga ik zaterdagochtend waarschijnlijk heeeel vroeg opstaan, oke uurtje eerder dan normaal. Want ik moet om 8 uur bij Stefanos jr zijn. (jr is trouwens 25 jaar. Heel aardig en interessant, niet dom ook trouwens, maar niet mijn type. Ik hoop dat hij beter Nederlands spreekt dan hij kan lezen, anders is het wel lullig! )
Stefanos heeft samen met zijn broer een boot, en doen daarmee tochtjes naar het eiland Spinalonga. Hij vertrekt vanaf Agios Nikolaos. Daar ben ik dan om 9 uur sochtends, en kan ik winkelen tot 12 uur ongeveer, dan vertrekken we met de boot en smiddags zijn we weer terug!
Hij zat zondag aan de bar bij stefanos sr, zijn oom dus, met twee nederlanders die ook die tocht hadden gedaan. (die nederlanders gingen ook de volgende dag weg, toeval?)

Hij probeert me te helpen met mijn Grieks haha. Echt die klanken hier zijn zooo raar! vooral de g, die eigenlijk meet een kruising tussen de j en de r is. Inmiddels heb ik nog meer nieuwe woordjes geleerd. Exclusief de woorden die in het Grieks en Nederlands ongeveer hetzelfde zijn. En echt zonder woordenboek Bea!!

gala= melk, asteria = sterren, stoma= mond, mietie= neus, afta= oor, aftia= oren, malia= haar, koetali= lepel, (vork en mes kan ik niet zo goed onthouden), miela= appel, trapezi= tafel, kitrone= geel, roz=roze, evro= euro... En ik kan nu tellen tot 39!!
Oh ik ben ook begonnen aan zinnen!! ego iene Gertruud, Ego iene Ollandaise, ego iene iekose chronon. (ik ben tot nu toe wel beetje egoistisch he? ;)).
Ohw en ik weet ook antwoord op de vraag: Ti kanies? (hoe gaat het?) Kala (goed) ke esies? (en met jullie?)
Dus het gaat best goed met mijn Grieks. Al versta ik de kinderen als ze aan het spelen zijn nog steeds voor geen meter hoor!

Hoe gaat het daar eigenlijk? Nog steeds niet zo warm als hier? En mijn plantjes, leven die alweer, het 8e wereldwonder? Ik hoop dat jullie ook allemaal een beetje vakantiegevoel hebben? Hier is dat wel zo, komt ook omdat hier erg veel toeristen zijn! Soms is het ook wel hard werken hoor. Kinderen kunnen heel leuk zijn! Maar zorgen dat zij doen, wat jij wil, is soms nog wel eens moeilijk (bijvoorbeeld eten. Dat vinden ze erg moeilijk en helemaal niet leuk). En vooral als het dan zo warm is. Wat dat betreft is de zee de uitvinding van de eeuw!

O had ik al verteld dat het hier noooooit stil is?? Om verschillende redenen: 1 Grieken zijn niet de minst stille personen. 2, ze hebben allemaal een motor, auto, scooter, brommer of een soort squad. Ook de toeristen huren die veel, en dat maakt lawaai! En als die allemaal stil zijn, dan heb je altijd de krekels nog!! jeeetje mina, wat kunnen die een herrie maken!!

Daarnaast zijn hier nog meer rare dingen, het wc papier mag niet door de wc. En er zit ook zelden een slot op het toilet!! Daar doen ze hier schijnbaar niet zo moeilijk over.

Nou goed volgens mij heb ik weer een heel verhaal. Ik zal proberen nog wat fotootjes erop te zetten, maar hier in het kantoor is het verschrikkelijk warm en ik heb de hele sterke behoefte aan een koude douche.
Omdat ik maar 10 foto's erop kan zetten zal ik de oude er af halen... helaas.

Nou ik hoop dat het met jullie ook goed gaat, en dat jullie het ietsjes minder warm hebben dan ik. ietsjes hoor, dan is het goed!

Kalinichta!

Gertruud

  • 24 Juli 2007 - 21:45

    Doorke:

    Zussie! Fijn dat je t zo fijn hebt! Hier is't allemaal ok, helaas niet zo warm. Wij zijn JALOERS!! Binnenkort meer nieuws, nu tv, dan slapen..

    Dikke dikke dikke zoen van je zus en Menno

  • 28 Juli 2007 - 16:20

    Leonieke:

    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Hier is alles prima, ben voor even weer in Den Haag, morgen parket leggen in het verre oosten.

    Groetjes Leonieke

  • 28 Juli 2007 - 19:01

    Suzanne:

    Hoi hoi

    Alles goed met mij wel. Hier is alles goed. Ik wens je nog veel leuke dagen toe en als ik jou verhaal lees denk ik soms wel was ik daar ook maar. :p

    groetjes je nichtje (Suzanne)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2007

Nederland (&Antwerpen)

25 Augustus 2007

Een weekje versterking

15 Augustus 2007

Chania, Neapoli en Heraklion

08 Augustus 2007

Doopfeest (ik weet het Griekse woord niet)

05 Augustus 2007

Shopping!
Gertruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10044

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: