Tas uitpakken?? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu Tas uitpakken?? - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu

Tas uitpakken??

Door: Gertruud

Blijf op de hoogte en volg Gertruud

19 Juli 2007 | Griekenland, Athene

Ik zit nu in het kantoor van Irma... Lekker op internet! het is nu kwart over 9 savonds en dit is de eerste avond dat ik niets ga doen! Echt ik ben moe... Super moe...
Zondag was de bbq, maandag ging Amy weg en heb ik nog boodschappen gedaan en een rondje gelopen in het deel van sissi waar ik woon. Dinsdag ging ik met Nico en Nicoletta en Simo savonds nog met Irma mee. Ze moest met de electricien langs 2 huizen die ze hebben (van haar werk). Naar een mooi dorpje geweest. Echt geweldig het is hier precies zoals in films!! Van die steegjes, met gekke huizen, steegjes die omhoog lopen en via kronkelweggetjes naar beneden. De wind die daar tussendoor blaast. Mooie bloemen af en toe tussen al het bruin van het opwaaiende stof en zand. En spelende kinderen die praten in een taaltje waar je niets van begrijpt! Vrouwen die met kleine kinderen voor het huis zitten. Vrouwen die ook meteen reageren als ze je met een kleine zien lopen!! En de kleine ook heel graag vast willen houden! Mannen die voor het huis, of bij de bar spelletjes spelen. Backgammon wordt hier veel gedaan. Echt een film scenario. Van de films die ik vaak keek, 'filmhuisfilms'. Ik zit er nu middenin!!

Ik schrok eerst best wel toen ik zag hoe Irma woont, hoe klein het is, het is ook best wel vol. Maar aan de andere kant ben ik ook best wel blij dat ik dus wel echt onder de bevolking zit. In plaats van een paar hele rijke mensen, dat is toch gewoon heel anders! Dit is zo'n klein dorpje! Zo klein, dat de mensen tegenover het kantoor mij nu al groeten! Gister ging ik even alleen zwemmen, daar zag ik een jongetje die heel verlegen 'Jasu' (hallo) tegen mij zei. Zijn tante was daar ook bij. En heel aardig enz. Savonds was ik 'beneden', bij Stefanos sr. aan de bar. En ik ging met Alex, zijn zoon geloof ik, een spelletje pool doen, terwijl de anderen backgammon speelden. Toen kwam daar ineens dat meisje, de tante van het jasu-jpngetje, en zij bleek Alex's nicht te zijn. Donja (oid), en ze spreekt best goed engels. Vandaag zag ik haar weer op het strand. Echt leuk hoe snel je hier mensen leert kennen!

Anyway, gister was ik dus even wezen zwemmen. En Irma ging dan koken, maar Simo was heel moe en huilerig. Dus het koken lukte niet, tot Manolis thuis kwam. Uiteindelijk hebben we dus pas heel laat gegeten. En daarna ben ik nog even naar beneden geweest, wat te drinken en te kletsen en dus ook een spelletje doen.

Met de kinderen gaat het eigenlijk heel goed. Nicoletta is heel lief, maar kan ook heeeel erg zeuren. Nico is wat meer verlegen, maar soms ook weer heeeeel erg druk. T is een heel lief en oprecht jongetje. Simo is een rustig kindje. Die helemaal niet zo eenkennig is. Dus dat is lekker makkelijk. Vandaag ging ik met Nicoletta en Simo naar het strandje (is echt heel klein!!) Nico is bij papoe en jaja (opa en oma). Daar zag Nicoletta Elisa, een vriendinnetje van haar. En die moeder is een goede vriendin van Irma. Dus ik heb Simo nauwelijks gezien. Want Griekse vrouwen houden van baby's! haha heeerlijk Simo is in goede handen en ik heb lekker met Nicoletta gespeeld. Later ben ik met Simo wat gaan drinken, en die lieve vrouw houd een oogje in het zeil voor Nicoletta! Echt super hoe het hier eigenlijk een dorp is!

Ook een aantal nederlandse vrouwen hier, die kennen de kinderen ook goed. Dus dan is het: o dus jij bent de nieuwe oppas! heel leuk! Iedereen is heel open en lief.

Ik kan inmiddels ook al wat woordjes grieks: Kalimera= goedemorgen, kalispera=goedenavond, kalinichta= goedennacht, ochi (met een zachte g)= nee, ne = ja (heeeel verwarrend!), endaksi= ok, ti=wat, koenoepi=mug (die hier echt wel veel zijn!!), jasu=hallo tegen 1 persoon, jasa=hallo tegen meerdere mensen, mellissa = bij. En ik kan tot heel veel tellen!! ena, dio, tria, tessera, penda, exi, efta, ochto, enja, deka, endeka, dhodeka, dekatria, dekatessera etc... oke tot 19 dus, want ik weet niet wat twintig is...

Nou ja inmiddels is het dus alweer half tien, ik moet gewoon mijn tas nog uitpakken!! hahah daar heb ik nog helemaal geen tijd voor gehad/ genomen! Zoveel te doen en te zien hier. En de kids zijn gewoon heel leuk! Alleen is het wel vermoeiend. Ik denk dat ik zaterdag ook echt op ben! Dan is mijn vrije dag, en zondag ook. Maar ja zaterdag en zondag zijn de enige dagen dat Irma ook iets leuks kan doen, dus dat we met haar naar het strand kunnen oid. maar dat is ook wel leuk! Ik zie wel hoe het allemaal gaat. Hoe meer mensen je leert kennen hoe meer wegen er open gaan.

Ik zal eens kijken of ik nog wat fotootjes erop kan zetten. Ik heb vandaag op het strandje helemaal geen foto's meer gemaakt, helemaal vergeten!! Ik kan trouwens ook maar 10 foto's online zetten, weet iemand hoe ik er meer op kan krijgen?

Nou lieve mensen,

Kalinichta!

Filakia,

Gertruud

  • 19 Juli 2007 - 20:46

    Sandra:

    Heeej,
    Ik wist helemaal niet dat je zo'n vakantie baantje had zo ver weg! GAAF! Even over jou reactie op mijn site, bovenaan stond het bedrag van 370.00 Dat was 370 euro en niet zevenendertigduizend zoals ik begreep uit jou berichtje. Maar inmiddels hebben we iets van 2000 euro opgehaald dus dat is wel erg fijn!!!
    Veel plezier nog en ik hou je site in de gaten!!
    Gr Sanny

  • 19 Juli 2007 - 21:40

    Hijbuikel:

    Nou je hebt 1 geluk,
    hier zijn ook vet veel muggen!
    leuk avontuur heb je daar!
    x

  • 19 Juli 2007 - 22:12

    Risja:

    KUS

  • 20 Juli 2007 - 09:01

    Beatrijs:

    Hai meis!
    Leuk verhaal hoor! en wat kan je goed Grieks! of had je stiekem een woordenboekje naast je liggen?? :)
    In NL niet veel spannends...werk..beetje zon en straks weer regen (heb ik van horen zeggen...:() Succes met de kids en have fun!
    Liefs!

  • 20 Juli 2007 - 17:29

    Henny:

    Volgens mij heb je het prima naar je zin in Sissi. Een beetje heimwee, of ons een beetje missen is heel normaal hoor.
    Gewoon blijven genieten van al die nieuwe dingen die je tegenkomt. Als je dit weekend de tijd voor je zelf gehad hebt dan wordt het volgende week allemaal makkelijker. De kinderen zijn dan aan je gewend en jij aan hen. Jij bent dan hopenlijk ook een beetje aan de temperatuur gewend. Het grieks klinkt vast al ietsiepietsie gewoner, je wordt er niet meer zo heel moe van om naar te luisteren denk ik.
    Ik geniet wel van je enthousiaste verhalen. Ik hoop dat je regelmatig een stukje blijft schrijven. Dan zal ik ook regelmatig reageren.
    Het is nu vrijdagavond 19.25 en het regent sinds 17.00uur, iets anders dan het zonnige strandje van jou.
    Nog een weekje en dan gaan wij ook met vakantie richting je grote broer en zijn beide vrouwen.

    Op welk telefoonnummer kunnen we jou het beste bereiken als dat nodig mocht zijn. Ben je af en toe bereikbaar op een vast nummer dan kunnen we een keerje viopbellen.

    Nu eerst tot zover. Dikke kus mams
    doegie

  • 20 Juli 2007 - 20:37

    Margot:

    Hi!
    Klinkt allemaal superleuk, ben jaloers! Je kan extra fotoruimte kopen, kan je ergens op de site aanklikken, of iemand kan t je cadeau doen. Heel veel plezier en geniet van je 'vrije' weekendje!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2007

Nederland (&Antwerpen)

25 Augustus 2007

Een weekje versterking

15 Augustus 2007

Chania, Neapoli en Heraklion

08 Augustus 2007

Doopfeest (ik weet het Griekse woord niet)

05 Augustus 2007

Shopping!
Gertruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 10039

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: