Mijn eerste dagen in Sissi (Kreta) - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Sissi (Kreta) - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Sissi (Kreta)

Door: Gertruud

Blijf op de hoogte en volg Gertruud

16 Juli 2007 | Griekenland, Athene

Kalispera!!

Het is hier heeeeeeeeerlijk!!
Het is lekker warm. De baby (Simo, 1 jaar) is lief en rustig. Nicoletta is niet meer verlegen! En heeft me zelfs al wat Griekse woordjes (en vooral uitspraak geleerd). Want sorry mevrouw Bruin-Bekius en meneer Kuypers, maar mijn uitspraak van het oudgrieks is niet zoals het hier hoort! hhaha ze praten hier met een zachte gamma. (echt iets voor jou Dirk!)
Nico heb ik nog niet zoveel gezien, hij is 2 dagen bij Papoe en Jaja geweest. Vergeef me mijn eventuele typfouten, het zijn opa en oma. Nico is ook erg verlegen, maar ik geloof dat ook dat wel goed komt!

Ik zit nu in het kantoor van Irma achter internet. Dit kantoor zit in dezelfde straat als mijn appartement en ik heb de sleutel ervan, erg relaxed!
Irma en de kinderen zijn Amy aan het wegbrengen naar Heraklion. Amy is het nichtje van Irma die de afgelopen 5 weken hier als oppas is geweest. Vandaag gaat ze weer naar huis.
Vandaag hebben we, Amy en ik, samen nog opgepast op Nicoletta en Simo.
Gister was het verjaardagsfeest van Simo. We gingen met zn allen bbqen. Heel anders dan in Nederland! Of ja misschien ook niet, maar ik versta ze nog niet zo goed. Ik was dan ook erg blij dat Amy er nog was, en dat Irma een aantal Nederlandse vriendinnen hier in Sissi heeft die ook met een Griekse zijn getrouwd! Verder waren er natuurlijk nog een aantal Griekse jongens. Gemiddelde leeftijd ongeveer 16 haha. Maar geen van hen spreekt echt een beetje engels. De enige die Engels kon was Stefanos. (en later bleek hij ook een beetje Nederlands te kunnen, oeps!!) Hij vroeg me meteen mijn telefoonnummer enz. beetje snel he? Dus dat heb ik maar niet gegeven. Stefanos is het neefje van Stefanos. (een oudere man die 'beneden' de woning van Irma een cafe/bar heeft. Hier was gister de bbq) Volgens Irma was Stefanos (junior) wel te vertrouwen en moest ik maar een keertje met hem mee gaan met de boot. Zij schijnen dagtochten naar Nissos Spinalonga te doen. Een eilandje naast Kreta. Dus wie weet! Een boottochtje is nooit verkeerd toch?

En voor degenen die dachten dat mijn kamer af en toe een rotzooi is zal ik de volgende keer even foto's meenemen van het huis van Irma! (sorry Irma!)

Verder denk ik eigenlijk nu nog niet zo veel aan jullie... haha er is hier zoveel te zien en te beleven. De Griekse mannen zijn raar, daarover later vast nog wel meer! En de zonsondergang is mooi. De sterrenhemel prachtig. En het strand heb ik nog niet gezien.
Iedereen heeft hier trouwens een motor of iets was in de buurt komt!


Nou voor nu even genoeg, ik ga even kijken of de foto's online kunnen!!
ik hou jullie wel op de hoogte, maar wil snel nog even boodschappen doen. De winkels gaan hier om 11 uur savonds pas dicht, maarja dat is het al bijna! En om 9 uur morgen begin ik weer!
Slaap lekker!

Kalinichta!

Gertruud

  • 16 Juli 2007 - 21:15

    Anne Koeleman:

    He Truus! Klinkt leuk daar...heel veel plezier op Kreta!

  • 17 Juli 2007 - 08:56

    Doorke:

    Ti kaneis re malaka! heheh..

    Klinkt bekend, maar dan waren in Athens-Nea Erithrea alle Stefanos' Alexi's :)

    Simkaart is aangekomen! Thanx daarvoor! Ik zal het goed gebruiken om bijvoorbeeld je moeder eens te bellen ;) Of je oma! Je krijgt trouwens nog de groetjes van d'r.

    Ik ga weer aan het werk, net als jij waarschijnlijk! Geniet van de zon en alle andere mooie dingen! Tot mails, waarbenjij.nus en smss.


    filakia! xx ZUS

  • 17 Juli 2007 - 09:03

    Jo An:

    Truup! Klinkt heel goed he! ik vermoed dat je dat wel 6 weekjes volhoudt daar ;)
    veel plezier. liefs uit Zutphen

  • 17 Juli 2007 - 17:02

    Beatrijs:

    Hee Truus!
    Klinkt allemaal goed!! Mooi dat je goed bent aangekomen! Heel veel plezier daar en geniet van de zon, zeldzaam...
    kussssssssss bea xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2007

Nederland (&Antwerpen)

25 Augustus 2007

Een weekje versterking

15 Augustus 2007

Chania, Neapoli en Heraklion

08 Augustus 2007

Doopfeest (ik weet het Griekse woord niet)

05 Augustus 2007

Shopping!
Gertruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 10038

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: