Een weekje versterking - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu Een weekje versterking - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Gertruud Schalen - WaarBenJij.nu

Een weekje versterking

Door: Gertruud

Blijf op de hoogte en volg Gertruud

25 Augustus 2007 | Griekenland, Athene

Hallo allemaal!!
Het is inmiddels 25 augustus! Al weer 10 dagen geleden dat ik iets heb geschreven op mijn webloggie. En Nog langer geleden dat jullie (behalve mijn lieve mama) iets hebben geschreven!
Hier dus maar weer even een nieuw bericht en waarschijnlijk een van de laatste berichten, want WOENSDAG ga ik alweer naar het koude Nederland! HELP!!
Ja ik vind het heel erg jammer om weer weg te gaan, maar nee ik vind het geen probleem om dan weer lekker in mijn eigen bedje te slapen!! Daar kijk ik stiekem wel naar uit! Niet dat het hier zo slecht slaapt, maarja thuis blijft toch thuis.

Vorige week donderdag hebben we Dirk opgehaald van Heraklion. Dat was natuurlijk erg leuk!! En afgelopen week heb ik in ieder geval een heerlijk week gehad!
Overdag hebben we meestal samen opgepast. Al kreeg ik het niet voor mekaar om hem om 8 uur zijn bed uit te krijgen... Dus Dirk kwam altijd later, naar het zwembad ofzo. Gelukkig was hij wel zo lief dat hij dan ook eventjes op de kids ging passen zodat ik lekker bij het zwembad kon gaan liggen tukken!! Heeeeerlijk!
Ja toch wel lekker om af en toe ook de baby aan Dirk te kunnen geven! (En wat zag dat er schattig uit!! (helaas geen foto's meiden...)) Ook met Nico en Nicoletta was het hartstikke gezellig!
Vrijdagavond waren we nog met Kasia, Monica, Paulina, Stratos, Adonis, Dimitri en Andrea naar Chersonissos geweest. Nou ja hoor compleet Nederlands gebeuren! De tent waar we waren was de place to be van TMF. En ze draaiden zelfs partysquad! volgens mij zouden ze me zelfs verstaan als ik gewoon in het Nederlands een biertje bestelde!
Wat alleen niet zo nederlands was, was de enorme hoeveelheid lampen daar, en hoe ze ronddraaide als gevolg dat ik compleet duizelig maar buiten ben gaan zitten. Waar ik een gesprek heb gevoerd met een engelsman die niet begreep waarom alle nederlanders zo bruin zijn vergeleken met engelsen, want wij hadden toch geen strand in nederland?? (hallo kom je wel van deze aarde??)
Verder heb ik daar nog geleerd dat er heel veel zigeunerkindjes zijn die middenin de nacht lichtgevende armbandjes proberen te verkopen. wat een leven... En dat de ierse pub eigenlijk gewoon van een hollander is. Lang leve Nederland!

Zaterdag zijn we naar Heraklion geweest, en naar Knossos. Dat ligt er vlakbij. Voor iedereen die naar Rome is geweest is het een leuke opgraving met eindelijk een beetje schaduw en een mooie omgeving, maar verder mist er toch iets. (Mariette ik ben errug benieuwd naar je verhalen!) En voor de rest geldt misschien wel hetzelfde. Maar het is wel heel leuk! Want het is DE opgraving van Kreta. En daar ben ik gewoon gratis geweest (lang leve de student!)
'S avonds zijn we lekker door heraklion gewandeld en hebben we daar wat gegeten en gedronken. Lekker met zn 2en uit heerlijk.
Zondags ben ik met Dirk en Papoe en Jiajia naar Kritsa geweest. Dat is een heel klein dorpje in de buurt van Agios Nikolaos waar een tradintionele Griekse bruiloft gevierd werd. Eerst dachten we dat het nep was, maar achteraf bleken de mensen dus wel echt getrouwd te zijn! Maar wel gewoon toegankelijk enz voor toeristen, die waren er dan ook genoeg. Het duurde allemaal wel erg lang, maar het was wel leuk om te zien!
We konden een kijkje nemen in het huis van de bruid en de bruidegom, en zagen hoe de mensen van de een naar de ander liepen, hoe ze aangekleed werden en het haar gedaan werd. Hoe ze op de ezels naar het huis van de bruid gingen etc etc. Daarna hoe ze getrouwd werden bij het kleine kerkje. En tot slot konden we savonds nog aanschuiven (samen met nog een stuk of 1000 andere mensen) bij het diner. Waar ook veel gedanst werd (hele mooie dansen door mensen die het echt goed konden!!).
Daar heb ik weer een nieuwe griekse dans geleerd, want jiajia sleurde me weer de dansvloer op! (en de jongen naast mij wilde het mij wel leren) Bij een bruiloft en doopsfeest krijg je ook altijd een zakje met bepaalde snoepjes erin, die kregen we ook. Erg leuk allemaal. (Ik heb zelfs nog een telefoonnummer gescoord!)

De rest van de week heb ik gewoon gewerkt, samen met Dirk en de kinderen naar het zwembad en het strand enz. (Ja klinkt allemaal als muziek in de oren natuurlijk, maar alle kinderen zijn soms ook wel eens vervelend, dus deze ook...
Ik had gevraagd of ik donderdag vrij mocht en dan zaterdag werken zodat Dirk en ik donderdag nog iets leuks konden doen. Dat was oke, dus we hebben een auto gehuurd en zijn naar het Lassiti plateau gereden. Een plateau hier in de buurt, best groot, en helemaal plat! De achtergrond was dat de grieken hier vroeger schuilden toen de Turken of venetianen Kreta binnenvielen. (Ik weet het niet precies meer...) Omdat het zo plat is, loopt het in het voorjaar helemaal onder met smeltwater uit de bergen, waardoor het hele vruchtbare grond is.
Het staat bekend om de molens die er staan om het water in de zomer omhoog te pompen. Die molens zijn nu allemaal heel oud. en doen het niet meer. Alleen nog de molens die bij restaurantjes staan, maarja die zijn nep.
Via Agios Nikolaos (en nog ergens, maarja toen sliep ik) zijn we naar boven langs de kust gereden, waar we door allemaal hele mooie dorpjes kwamen, heeel rustig op de weg. En zo zijn we terug gereden naar Sissi waar we precies om 7 uur de auto weer inleverder, zoals het hoort!
Kortom een heerlijk dagje!

Nou en gister was dus het afscheid.... en vandaag weer gewoon werken. Morgen vrij en dus tijd om het appartement op orde te maken, want Dinsdag komt Bonnie, een meisje dat komt stage lopen bij het kantoor van Irma. Zij gaat dus na mij in het appartement wonen.

Nu nog 4 nachtjes slapen en dan is het zo ver!! Ik ga weer terug naar nederland!! na 46 dagen in Kreta is het dan tijd om weer naar huis te gaan...

Dus nu de grote vraag: Wie komt mij ophalen op Schiphol?????
Als het goed is, en het niet stormt enzo, dan land ik om 01.15 op Schiphol!
Ik hoop in ieder geval dat mama, Margot of Dirk er zijn want anders kan ik mijn eigen huis niet in!!

Het is al weer half elf, en genoeg leesvoer voor jullie.

Ik ga even mama bellen, en dan zelf ook even lezen! (ik ben al op blz 147 van davinci code Dirk! Tnx! Ook David tnx;))



Liefs, Gertruud


P.S. wie wil mij sponsoren voor de 6 euro per kilo te veel bagage die ik meeneem? Al die souvenirs.....

  • 26 Augustus 2007 - 08:14

    Wybren:

    He, leuk dat Dirk even een tijdje langs is geweest. Zo te zien en te lezen heb je daar in Sissi een goede tijd gehad. Ik kan je helaas niet ophalen :) maar ik denk dat margot of dirk wel bereid zijn! Anders kan je altijd nog naar Groningen komen om te slapen :P. Nog een paar fijne dagen! OAnt sjen,

  • 26 Augustus 2007 - 11:07

    Margot:

    Heej! Het zit er alweer bijna op:( maar wel een superleuke tijd gehad en hier is toch alles nog hetzelfde;)
    Maar nog 4 nachtjes... kom je dan woensdagnacht zeg maar terug? dus eigelijk donderdagochtend? Dan kan ik volgens mij best rijden. Heel veel plezier nog de laatste daagjes en tot heel snel weer!
    Kus

  • 27 Augustus 2007 - 18:01

    Risja:

    Goed na zo'n dringende oproep om maar alstjeblieft een berichtje te plaatsen haha hier is die dan!!

    JE ZIET ER GOED UIT OP DE FOTO's binnekort maar even bij kletsen!! ik heb wel een leuk nieuwtje ;p

    dikke kus

  • 28 Augustus 2007 - 07:47

    Henny:

    Liep ik gistermiddag in de middagpauze in de stad komt er een mevrouw naar me toe met de vraag: “bent u de moeder van Gertruud?” Nou ja.. dacht ik, wat zullen we nu beleven. Was het de moeder van Ivo. Hij had haar een keer verteld wie ik was toen ze me een keer gezien hadden. Ze had me al vaker gezien en het blijkt dat ze in een pand werkt schuin tegenover het pand waar ik werk. We hebben even gekletst en ze vertelde dat ze het heel leuk vond dat je bij hun geweest bent op Kreta. Zie je maar dat de wereld niet zo groot is.
    ’t Is nu echt bijna voorbij…geniet nog maar lekker de laatste dagen van Kreta, je kids, het mooie weer en alle andere dingen.
    Ik hoor nog wel van je of je mij verwacht op Schiphol.

    Dikke kus
    Doegie mams

  • 29 Augustus 2007 - 17:44

    Henny:

    Een goeie reis vanavond/vannacht en natuurlijk een fijn welkom thuis.
    Niet vergeten om lekker na te genieten van Kreta en alvast voorgenieten voor je stage voor volgende week.
    Succes!

    dikke kus
    doegie mams

  • 02 September 2007 - 15:24

    Henny:

    En natuurlijk willen we ook graag weten hoe het in het koude Nederland gaat. Kun jij wel mooi gaan onderduiken in Antwerpen....? maar dat pikken we niet hoor. Ik verwacht een uitgebreid verslag van en over Antwerpen.

    doegie mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2007

Nederland (&Antwerpen)

25 Augustus 2007

Een weekje versterking

15 Augustus 2007

Chania, Neapoli en Heraklion

08 Augustus 2007

Doopfeest (ik weet het Griekse woord niet)

05 Augustus 2007

Shopping!
Gertruud

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 10034

Voorgaande reizen:

15 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: